توزيع برابر پتانسيل هاي آموزشي از اهداف سند آمايش علمي در كردستان است

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور استان كردستان با اشاره به  اهداف سند آمايش علمي استان كردستان و ضرورت توجه به رفع كمبودهاي علمي استان گفت: توزيع برابر پتانسيل هاي آموزشي از اهداف سند آمايش علمي  در كردستان است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان كردستان، اسكندر مرادي در جلسه بررسي ارائه سند آمايش علمي دانشگاه پيام نور استان كردستان و تطبيق آن با سند آمايش علمي استان و كشور، اظهار داشت: هم اكنون در استان كردستان 23 مركز آموزش عالي فعاليت دارند كه علي رغم پتانسيل هاي موجود در استان شاهد قرار گرفتن استان در رتبه هاي پايين توسعه يافتگي هستيم.
وي با اشاره به وضعيت فعلي آموزش عالي در كردستان، افزود: از لحاظ توسعه يافتگي استان كردستان در رتبه 23 كشوري قرار داشته و اين در حالي است كه در رشته هاي علوم انساني رتبه 23، در رشته هاي فني و مهندسي رتبه 28، رشته هنر رتبه 26 و رشته هاي كشاورزي رتبه 20 كشوري را به خود اختصاص داده ايم.
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور استان كردستان، تصريح كرد: ادغام فرايند توسعه منطقه اي در توسعه ملي و توزيع برابر پتانسيل هاي آموزش عالي در استان ها از سياست هاي كلي سند آمايش علمي است.
مرادي خاطر نشان كرد: از بين بردن رقابت براي جذب دانشجويان و ارتقاي شاخص هاي كيفي آموزش در مراكز دانشگاهي و تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله كشور و برنامه هاي توسعه اي از ديگر اهداف سند جامع آموزش عالي كشور است كه در اين راستا دانشگاه پيام نور استان كردستان به عنوان بزرگترين دانشگاه استان از لحاظ تعداد دانشجويان و فعاليت مراكز و واحدهاي تابعه  در همه شهرستان هاي استان از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
وي افزود: در حال حاضر در مراكز آموزش عالي استان كردستان 39هزار دانشجو و در مراكز دانشگاه آزاد 16 هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند و اميد است با پتانسل ها و استعداهاي سرشار استان در حوزه هاي مختلف علمي و با تكيه بر اين توامندي ها شاهد برقراري هر چه بيشتر عدالت آموزشي و ارتقاي شاخص هاي توسعه يافتگي استان در سطح كشور باشيم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال تصادفی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.