علی ربیعی، مونا نیرومندناصرکیاده الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی

ــر، بررسی مقایســـه ای مصـرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهـری و روستـایی می باشد.

– هدف اصلی پژوهش حاضـــر، “بررسی مقایســـه ای مصـرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهـری و روستـایی” می باشد.

چکیده هدف اصلی پژوهش حاضـــر، “بررسی مقایســـه ای مصـرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهـری و روستـایی” می باشد.

در این پژوهـش علاوه بر مصرف (مصـرف فرهنـگی و مصرف مادی) که جـزء اولیـن متغـیرها و شاید مهم ترین شاخص سنجش سبک زندگی، می باشد، فعالیت اوقات فراغت که یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی می باشد، با ابزار پرسش نامه مورد سنجش قرار گرفت.

روش گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی است و جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، کلیه شهروندان قزوینی و اهالی روستای الموت قزوین است که از میان آن ها ۱۸۶ نفر (۹۲ زن و ۹۴ مرد) به روش تصادفی انتخاب شدند.

فرضیه مورد بررسی، وجود تفاوت در مصرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهری و روستـایی بود که پس از جـمع آوری پرسش نـامه ها، داده ها استخـراج و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، یافته ها نشان می دهند، در بعضی از شاخص ها ( مثل: چگونگی گذران اوقات فراغت؛ معیار انتخاب و ویژگی لباس؛ استفاده از کتاب، اینترنت، ماهواره و رادیو ایرانی؛ استفاده از وسیله نقلیه ) تفاوت معناداری بین مصرف کالاهای ایرانی در بین دو گروه شهر و روستا وجود دارد و در برخی دیگر از شاخص ها ( مثل: چگونگی تهیه لباس؛ نوع خوراک مصرفی؛ اولویت های مراقبتی و بهداشتی؛ ملاک خرید اثاثیه منزل؛ استفاده از تلویزیون، مجله، روزنامه و رادیوخارجی ) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.

کلیدواژگان مصرف؛ سبک زندگی؛ کالای ایرانی؛ شهر؛ روستا نویسندگان: علی ربیعی: گروه مدیریت رسانه وارتباطات، پیام نور، تهران مونا نیرومندناصرکیاده: مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور تهران دو فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی – دوره ۸، شماره ۱۵، بهار و تابستان ۱۳۹۵٫

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.

نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
کلید واژه ها: ایرانی – زندگی – مصرف – سبک زندگی – اوقات فراغت – مدیریت – شاخص – پیام – منتشر – تفاوت – روستا – پیام نور – دانشگاه پیام نور – خبرگزاری فارس – انتخاب – نامه – وسیله نقلیه – قزوین – رادیو – تهران – زندگی شهری – نرم افزار – هایی – فارس – خبرگزاری – خرید – اطلاعات – دانشگاه – روزنامه – تابستان

لینک منبع : http://www.ghatreh.com/news/nn35194977/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال تصادفی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.