محمد موزیری قیری، علی شاه نظری درچه مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

هدف پژوهش حاضر تبیین و شناسایی مؤلفه ها و اصول مشتری مداری و ارتباط با مشتری از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه خواهد بود.

– چکیده یکی از مطالبات به حق جامعه ما سی و هفت سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استقرار ارزش های ناب اسلامی در تمامی شئون جامعه به ویژه تصمیم گیری های حوزه اقتصادی و بازرگانی است.

هدف پژوهش حاضر تبیین و شناسایی مؤلفه ها و اصول مشتری مداری و ارتباط با مشتری از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه خواهد بود.

تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و در زمره پژوهش های توصیفی از شاخه پیمایشی قرار می گیرد.

برای گردآوری داده ها از شیوه فیش برداری از منابع کتابخانه ای استفاده شد.

نتایج حاکی از شناسایی ۱۵ مؤلفه و دسته بندی آنها در قالب دو بعد اصول نظری شامل حق محوری، کسب رضایت الهی، توجه به خواست مشتری، صداقت پیشگی در معامله و تطابق معامله با احکام اسلامی و اصول عملی شامل سود متعارف، رعایت مساوات، اعتماد معقولانه به مشتری، عدم کم فروشی، ممنوعیت احتکار، حلم و بردباری، خوشرویی با مشتری، حسن خدمت به مردم، تسریع در رفع حوایج مشتریان و دعا برای کسب توفیق خدمت به مردم است.

کلیدواژه ها: اصول عملی؛ اصول نظری؛ قرآن؛ مدیریت ارتباط با مشتری؛ نهج البلاغه نویسندگان: محمد موزیری قیری: کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی امین علی شاه نظری درچه: استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور پژوهش نامه تفسیر قرآن – دوره ۲، شماره ۲، تابستان ۱۳۹۴٫

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.

نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
کلید واژه ها: مشتری – مدیریت – قرآن – اسلامی – دانشگاه پیام نور – منتشر – خبرگزاری فارس – پیام – جامعه – تصمیم گیری – مردم – هایی – محمد – خبرگزاری – فارس – کتابخانه – پیام نور – تابستان – کارشناس – ممنوعیت – دانشگاه – کاربردی – مطالبات – اقتصادی – وب سایت – آموزش – تصمیم – فارسی – مقاله – عالی

لینک منبع : http://www.ghatreh.com/news/nn38435116/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال تصادفی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.