کارگروهی برای بررسی وضعیت تحصیل جوانان میانماری تشکیل شود

ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارتقای کیفیت را هدف و سیاست مشترک تمامی زیر نظام های آموزش عالی کشور توصیف و تاکید کرد: دانشگاه پیام نور نیز باید همگام با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اهتمام جدی به اصل ارتقای کیفیت آموزش عالی داشته باشد.

– ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری “ارتقای کیفیت” را هدف و سیاست مشترک تمامی زیر نظام های آموزش عالی کشور توصیف و تاکید کرد: دانشگاه پیام نور نیز باید همگام با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اهتمام جدی به اصل ارتقای کیفیت آموزش عالی داشته باشد.

/ ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم گفت: در شرایط جدید، دانشگاه پیام نور باید با رصد و تحلیل دقیق وضعیت موجود و تبیین و ترسیم چشم انداز مطلوب نظام آموزشی خود، بیش از گذشته، پای از عرصه های ملی فراتر نهاده و به دانشگاه جهان اسلام و حتی دانشگاهی در مقیاس جهانی تبدیل شود.

او به جایگاه علمی ایران در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: از آنجا که اکنون، جمهوری اسلامی کانون علم و معرفت و پایگاه اصلی رشد علمی در جهان اسلام و غرب آسیا به شمار می رود، دانشگاه پیام نور باید با بازنگری راهبردها و ماموریت های گذشته، مبتنی بر نیازهای جدید جهان اسلام برنامه ریزی و اقدام نماید.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به مظلومیت مسلمانان در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان بویژه جنایت علیه مردم میانمار، گفت: هم راستا با دیگر بخش ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی، وزارت علوم نیز نسبت به وضعیت مردم مظلوم میانمار احساس مسئولیت می کند.

هاشمی خطاب به رییس دانشگاه پیام نور گفت: ماموریت آنی شما در این حوزه تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت تحصیل جوانان میانماری در دانشگاه پیام نور است و باید تا یک ماه آینده گزارشی جامع از برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در این خصوص تهیه شود.

او، دانشگاه پیام نور را از زیرنظام ها و ارکان آموزش عالی ایران دانست اما در عین حال به اشاره به چالش های موجود دانشگاه بویژه روند نزولی پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور و بویژه دانشگاه پیام نور، گفت: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی پذیرش دانشجو در پیام نور ظرف چند سال گذشته و ادامه این روند تا سال ۱۴۰۰، این دانشگاه باید با یک رصد و تحلیل دقیق علمی، برای فعال کردن ظرفیت های بالقوه و بالفعل، بویژه در طراحی سیستم های آموزش از راه دور با استفاده از امکانات و قابلیت های شگرفی همچون اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون تعاملی برنامه ریزی و عمل کند.

سرپرست وزارت علوم، یکی دیگر از ظرفیت های موجود نظام آموزش عالی کشور را ایجاد پیوندهای بین المللی با جامعه هدف دانشجویی در خارج از ایران بویژه در میان جامعه ایرانیان مقیم خارج از کشور خواند و گفت: در این راستا، همه دانشگاه ها بویژه دانشگاه پیام نور باید برای تقویت پیوند میان دانشگاه و جامعه گسترده ایرانیان و مسلمانان خارج از کشور اقدام و ظرفیت پذیرش دانشجو از میان این جمعیت گسترده در سراسر جهان را توسعه دهد.

هاشمی همچنین بر تشکیل کارگروه دیگری در دانشگاه پیام نور برای رصد و تحلیل وضعیت موجود و چالش های فراروی دانشگاه و تدوین برنامه ای علمی، دقیق، جامع و روزآمد با استفاده از ظرفیت کارشناسی وزارت علوم و دیگر نخبگان و استادان دانشگاه تاکید کرد.

او از “فضای صمیمی” حاکم میان ارکان وزارت علوم و دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور تقدیر و تاکید کرد: در سایه همدلی روزافزون و با همت مشترک می توانیم ظرفیت های موجود در حوزه توسعه علمی کشور را شکوفاتر نموده و بر چالش ها و مشکلات فائق آییم.

سرپرست وزارت علوم گفت: در آستانه سال جدید تحصیلی، فرصت مغتنمی برای همه مسئولان نظام آموزش عالی کشور پیش آمده تا بیش از گذشته عملکردها و برنامه ها را به صورتی شفاف و از طریق رسانه ها برای مردم عزیز ایران تشریح و تبیین کنند.

/ ایلنا
کلید واژه ها: دانشگاه پیام نور – دانشگاه – سرپرست وزارت علوم – پیام نور – وزارت علوم – آموزش – پیام – برنامه ریزی – وزارت – اسلام – میانمار – جمهوری اسلامی – علوم – جهان – نظام – عالی – هاشمی – برنامه – خاورمیانه – احساس مسئولیت – اسلامی – دانشجو – جوانان – علمی – کشور – جمهوری – فناوری – نظام آموزشی – تحصیل – ایران

لینک منبع : http://www.ghatreh.com/news/nn39303873/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B4%D9%88%D8%AF

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال تصادفی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.